دو سوم از قلب های بدست امده از بیماران مرگ مغزی نیست

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته 665 بیمار مرگ مغزی اهدا عضو داشته‌اند گفت: 33 درصد از موارد پیشنهادی پیوند می‌شود و دو سوم از قلب های به دست آمده از بیماران مرگ مغزی استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد آقاجانی در چهارمین کنگره نارسایی قلب ایران با اشاره به اینکه در سال جاری قدم‌های بزرگی در بخش سلامت برداشته شده است افزود: مجلس و دولت 10 هزار میلیارد تومان به اضافه اعتبارات معمول سلامت به توسعه خدمات بهداشت و درمان اختصاص داده‌اند که 3 هزار میلیارد آن در ارتباط با ارزش افزوده و 7 هزار میلیارد تومان آن نیز یارانه سلامت است که این رویکرد باعث برنامه‌ریزی جدی وزارت بهداشت در نظام سلامت شده است.

وی به مطالعات کشوری صورت گرفته در سال 90 اشاره کرد و گفت: این مطالعات نشان داده است که افراد بین سنین 18 تا 64 سال 17 درصد فشار خون، 15 درصد چاقی، 28 درصد اضافه وزن، 41 درصد کم تحرکی، 8 درصد دخانیات، 10 درصد قند خون بالا، 33 درصد کلسترول درصد تری گلیسیرید مبتلا هستند.

آقاجانی با بیان این مطلب که 44 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است اظهار کرد: سکته قلبی با 24 درصد در راس آنها بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی ادامه داد: علت شیوع نارسایی قلبی به دلیل پیرشدن جمعیت، بروز چاقی، دیابت، فشاربالا، افزایش طول عمر پس از سکته قلبی هستند.
 
آقاجانی با اشاره به این مطلب که یک میلیون ایرانی در مراحل مختلف بیماری، نارسایی قلبی وجود دارد و بار اقتصادی سنگینی را به دولت تحمیل می کنند گفت:
10 مرکز پیوند قلب در کشور وجود دارد که 6 مرکز پیوند قلب در تهران و 4 مرکز در استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و یزد وجود دارند که سال گذشته با 90 پیوند جمعاً به 597 مورد رسیده است.

 معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: آمار پیوندهای صورت گرفته با آمار ایده‌آل که باید سالانه به 250 پیوند برسد فاصله دارد.
 

وی با اشاره به اینکه از لحاظ علم پیوند با مشکلی نداریم گفت: مشکلات در حوزه پیوند به مراقبت‌های پس از پیوند داروها، تجهیزات و تکنیک‌های مراقبت مربوط می‌شود که امیدواریم با راه‌اندازی شبکه پیوند و اهداء عضو در مراحل پایانی نارسایی قلب از روشهای موجود استفاده کنیم.



نظرات شما عزیزان:

mohsen rezaee
ساعت18:34---11 ارديبهشت 1393
خخخخخخ :-D
پاسخ:chera kh?


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 | 18:19 | نویسنده : stAr |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.